#1_aftellen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lieke Arzu - WaarBenJij.nu #1_aftellen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lieke Arzu - WaarBenJij.nu

#1_aftellen

Door: Lieke & Arzu

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Mei 2013 | Nederland, Eindhoven

Nog 30 dagen!!! Of ja eigenlijk nog 32 dagen voor we aankomen Sydney Airport aan de andere kant van de wereld. Dit komt omdat onze lang verwachte reis twee dagen in beslag neemt. Twee dagen??! zal je denken, die meiden zijn gek. Nou inderdaad een beetje gek zijn we zeker ja. Op 25 juni zullen we vertrekken vanaf Amsterdam (Schiphol) vanuit daar vliegen we naar Bangkok, in Bangkok (Thailand) hebben we alleen een korte tankstop en dan verder door naar Taipei (Taiwan) waar we 10 uur zullen moeten wachten. Gelukkig is er voor ons in Taipei een hotelkamer geregeld en kunnen we ons even lekker opfrissen en de stad verkennen. Na deze overstap zullen we doorvliegen naar Sydney en voet op Australische bodem zetten, twee dagen na vertrek vanuit NL dus.
Maar even terug naar het begin…rewind….........
Zoals vele van jullie weten vertrekken wij, Arzu en Lieke, eind juni naar de andere kant van de wereld. Na veel grootspraak en dagdromen hebben we eindelijk de stap genomen om samen de wereld verder te verkennen. En wat is een mooier begin dan aan de andere kant van de wereld?!!
Australië is al jaren de droombestemming van Arzu om te bezoeken en staat ook al lang op mijn verlanglijstje met "places to visit before you die". Maar voordat we besloten hier voor een langere periode heen te gaan hadden we het altijd over een vakantie van 4 tot 6 weken. Echter een aantal maanden geleden kwamen we op het idee om een werkvisum aan te vragen en voor meerdere maanden naar Australie te vertrekken. Zo gezegd, niet zo gedaan haha. Eerst veel uitgezocht en gelezen over dit land en dan toch samen besloten deze mooie reis te gaan maken. En op dit punt zijn we nu beland, nog 30 dagen voor we vertrekken en het begint behoorlijk te kriebelen naarmate de vertrekdatum dichterbij komt.
Hebben we alles goed geregeld? Hebben we alle benodigdheden gekocht? Rugzak, paspoort, geld, visum etc. etc. etc…. En we hebben onze rugzakken al 23 keer in gedachten ingepakt. Het is met zekerheid te zeggen we worden een beetje zenuwachtig maar zoals ze altijd zeggen; ALLES KOMT GOED!!

Via deze reisblog hopen we het thuisfront en alle geïnteresseerde op de hoogte te houden van onze avonturen Down Under. We zullen proberen deze regelmatig te updaten. Daarnaast zijn we ook via onze mailadressen bereikbaar. Vanaf 25 juni zijn we beide NIET(!!) meer bereikbaar op onze Nederlandse 06-nummers, we zullen zo snel mogelijk onze Australische nummers doorgeven zodra deze online zijn. Tot die tijd zijn we telefonisch, via sms en via whatsapp nog lastig te vallen ;-). Het enige wat nu nog rest tot 25 juni is aftellen.

Stay safe en liefs,

Arzu en Lieke

• 26 Mei 2013 - 18:52

Maria :

Ik ga zeker jullie avonturen volgen.
    Leuk dat jullie zo iedereen op de hoogte houden..top.
    Xxx maria

• 26 Mei 2013 - 19:05

Carin :

Hoi,Lieke en Arzu

Wij willen jullie heel veel plezier,succes en gezondheid wensen op jullie avontuurlijk reis .
    Leuk dat jullie ons zo laten mee genieten en mee nemen op deze fantasy onder negende reis.
    Groetjes peter en Carin

• 27 Mei 2013 - 02:08

Tommie:

Ik hoop dat jullie een onwijs gave reis zullen hebben, gaan zien wat je wilt zien en een belevenis hebben die je nooit meer vergeet.. Niet te veel zenuwen, geniet van de dagen die je nog in Nederland hebt, it's gonna be a long time waiting on your return. GENIET.

• 02 Juni 2013 - 17:44

Mieke:

Arzu en Lieke, jullie verhaal #1 Aftellen is zo uitnodigend en leuk geschreven dat ik nu al uitkijk naar jullie ervaringen. Ik wens jullie vele mooie uitdagingen in het land down under. Dikke kus, Mieke

• 26 Juni 2013 - 20:17

Jessie Veraart:

Hallo meiden, ik kijk iedere dag uit naar jullie reisverhalen. Belangrijk is heel veel plezier en let goed op elkaar. Geniet van ieder moment en sla alles goed op. Ben er maar trots op