#3_time to hit the road - Reisverslag uit Yelta, Australië van Lieke Arzu - WaarBenJij.nu #3_time to hit the road - Reisverslag uit Yelta, Australië van Lieke Arzu - WaarBenJij.nu

#3_time to hit the road

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Juli 2013 | Australië, Yelta

Een paar weken voordat we vanuit Nederland naar Australië vertrokken was het voor ons al duidelijk dat we In OZ met een auto wilde gaan rondtrekken. Eenmaal aangekomen in Sydney was onze eerste missie dus op zoek naar een auto. We hebben het internet afgezocht, wat garages bezocht en zijn naar de Kings Cross Car Market geweest. Op die laatst plek proberen backpackers hun auto te verkopen aan andere backpackers. Wij hebben onze auto uiteindelijk ook daar gekocht van een stel uit België. We zijn nu dus de trotse bezitters van een Mitsubishi Magna Executive V6 3.5l !!! Mooi zilver is niet lelijk. En deze turbo auto is ook nog eens inclusief getinte ramen, cruise control, airco en kampeerspullen. Toppertje dus.

Vrijdag 6 juli was het dan eindelijk zo ver. De auto was schoongemaakt, de basis benodigdheden aangeschaft, de kampeerbijbel in de auto gelegd en eten ingeslagen; time to hit te road. Richting het westen, direction Adelaide/Mildura; looking for a job. Want ja het backpackersleven is niet goeiekoop. Dus onze roadtrip start vanuit Manly en dan is logischerwijs natuurlijk onze eerste stop Ikea. Juist het mooie Zweedse warenhuis te vinden in bijna ieder land op deze aardbol. Na echt de laatste kopjes en pannen te hebben aangeschaft bij onze Zweedse vrienden vervolgde we onze weg over highways en freeways. We gaan kilometers vreten en wildlife zien, kangaroos kom maar op! Maar helaas, na een hele dag rijden hebben we weliswaar veel km gereden maar alleen nog maar roadkill gezien. Geen happy Skippy's dus. Wel zijn we beland in het pitoreske plaatsje Jugiong waar we onze eerste wilde kampeernacht in onze luxe villa tegemoet gingen. Eenmaal gesetteld, gastelletje en pannetjes eruit en koken maar!

De volgende ochtend weer vroeg wakker en helaas zonder douchebeurt op weg naar de volgende tussenstop. Dit keer spotte Lieke al vroeg een kleine kangaroo langs de weg. Check een dier kan van ons lijstje afgestreept worden. Na vele kilometers op een eindeloze lange weg moesten we rechts afslaan richting onze volgende kampeerspot. Juist en dan volgt 1 recht weg van 20 km die je naar een plaatsje brengt waar maar 25 mensen wonen; Maude. Maar op deze weg hebben we wel mooi onze 2e grote levende kangaroo gespot. In de lokale kroeg, tevens hotel, camping en dorpshuis kregen we van een Duitse onze kampeerplek aangewezen wat ons maar $10 zou kosten. "Just park anywhere on this field." Geen probleem dus. Auto geparkeerd en slaap klaar gemaakt en daarna lekker de kroeg in. Hier leerde we nog wat grove Aussie afkortingen en kregen we wat tips voor het zoeken van werk. Wat een productieve dag weer. Snel ons autootje maar weer in en heerlijk slapen.

De 3e roadtrip dag zaten we niet heel ver meer van Mildura af. Deze dag bleek achteraf een grote afstreep dag te zijn voor ons dierenlijstje. Zo zijn we koeien tegen gekomen die op hun gemak de weg overstaken. We hebben veeeeeeeel emoes langs de weg gezien en bijna een dingo aangereden. En natuurlijk is geen roadtrip compleet zonder roadkill. Seriously, we hebben hier al meer dode dieren gezien dan we op 4 handen kunnen tellen. Maar na al dat dood en verderf zijn we dan eindelijk beland in Mildura. Nu nog werk vinden. In de plaatselijk bieb hadden we gelukkig snel internet gevonden en een aantal telefoonnummers opgeschreven. Omdat het zondag was konden we helaas nog niemand bellen, morgen dan maar. Eerst op zoek naar een camping en heerlijk slapen.

De volgende dag ontwaakt op de camping en na een heerlijk ontbijt bij elkaar gesprokkeld te hebben was het tijd voor serious business. Bellen en werk fixen. En wat een geluk het eerste telefoontje meteen raak. Waarschijnlijk werk + een guesthouse waar we kunnen verblijven buiten Mildura. En daar zitten we nu in afwachting van de eigenaar die werk voor ons kan regelen.....hopelijk volgt hier in onze volgende blog meer over.

Stay safe!

xx Arzu en Lieke

• 12 Juli 2013 - 11:55

Kate:

Alsof we in the States nog niet genoeg roadkills hadden gezien. Wat ontzettend leuk om te lezen dat het jullie zo makkelijk af gaat, snelletje reizigers! Ik blijf jaloers bij iedere letterlijk die ik lees!

Geniet ervan meiden, kan niet wachten om meer te lezen! Doe voorzichtig!

Liefs,

Kate

• 12 Juli 2013 - 12:05

Mandy:

Haaay

Leuk om dit allemaal te lezen en te horen dat het goed gaat..

Succes en hopelijk hebben jullie werk..

Ik wacht op jullie volgend verhaal..

Xxxx mandy en een dikke kus van luna natuurlijk

• 12 Juli 2013 - 12:36

Corrie:

Hallo dames,

Blij te horen dat alles goed gaat,
    Veel groetjes uit Eindhoven,
    Corrie

• 12 Juli 2013 - 13:19

Lotte Van De Kra:

Supervet Lieke en Arzu!

Veel plezier nog daar en werkse alvast ;)

• 12 Juli 2013 - 13:57

Carin :

Hoi dames
    Super leuk om jullie verslag te lezen .
    Waar jullie zijn wat jullie doen en beleven .

Groetjes Carin

• 12 Juli 2013 - 17:22

Ilse Van Zelst:

Ben REUZEbenieuwd naar wat voor werk jullie vinden !! :-)
    groetjes Ilse

• 12 Juli 2013 - 21:35

Nettie Sanders:

Hoi Lieke en Arzu,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen, wat een geweldig avontuur.
    Werk genoeg te vinden zo te lezen, niet al te veel werken he,? vooral genieten van al het moois wat daar te zien en te beleven is.

Ik kan niet wachten om jullie volgende verslag te lezen, ben zo benieuwd naar alles wat jullie meemaken.

Bedankt voor je belletje trouwens Lieke, vond het zo ontzetten leuk, wil trouwens graag je mobiel nr. ontvangen.

Heel veel groetjes en geniet van alles wat er te beleven valt.

Nettie

Succes. Xx
    T.t

• 17 Juli 2013 - 14:53

Rachel:

Hoi meiden, leuk om te lezen wat jullie al hebben gezien en meegemaakt! Ben benieuwd naar jullie baantje in Mildura. Take care! Xx Rachel

• 19 Juli 2013 - 15:55

Jose Theunissen:

ha Lieke en Arzu
    Wat een mooi begin van jullie reis. Ik kan me indenken hoe jullie je voelen en zie zo voor me hoe je in de haven van Sidney staat en kijkt naar het Operahouse. Wij hebben ook tropische warmte hier en genieten van de achtertuin.
    leuk om jullie reisverslag te lezen en ik heb deze doorgestuurd naar Niek die vertrekt 12 september naar Moskou.
    Ik blijf jullie volgen.
    Kus Jose en familie